onsdag 21 augusti 2013

Hej alla goa!
Hoppas ni har det bra och har fått njuta av en solig dag :).

Jag prövade printa på tyg. Jeps, med en helt vanlig printer ;).




Hur gjorde jag?!?!

Jag tog helt vanligt lakanstyg och bokplast ( som man lägger på skolböcker )
Fäst plastet på lakanstyget, klipp tyget/plastet i samma storlek som A4 pappersark.
Lägg tyget i printern,pappersfacket
Printa
Avlägsna plastet, voilá så har du tyg till fast en dyna, tavla..... you name it.
Simpelt eller hur?!









 Önskar er alla en skön kväll <3







5 kommentarer:

  1. Jättesnyggt! Använde du laser- eller bläckstråleskrivare? Jag har oxå printat på tyg, men färgen har inte varit vattenfast ..
    kram Tini

    SvaraRadera
  2. Nu är jag ingen teknikensunderbarn....jag bara printar. Men gossarna i huset som påstår sig veta alltsäger att den är en bläckstråleskrivare ;).
    Läste på nån amerikansk sida häromdagen att om man stryker tygen ( handduk på ) så håller bilden/textenbättre ;). Vet ej om det stämmer.

    SvaraRadera
  3. Men herregud, det där måste jag nog prova. Vilken superide. Tack.
    Linnéa

    SvaraRadera
  4. Men vilken bra idé!!och såå snyggt!!
    Tack för tipset! Plasten är det en som man klistrar på tyget? Tänkte att den bör väl sitta fast?

    kram Sanne

    SvaraRadera
  5. Det ska jag prova ...så fint det blev
    ha en trevlig helg
    kram Rosa

    SvaraRadera