måndag 30 september 2013

Glasburk DIY

Hej alla goa!

Hoppas ni hade en skön helg.

Tänkte visa er hur jag gjorde om glasburken ni såg i mitt tidigare inlägg.



Måla glasburken med PRIMER ( grundfärg ). Jag hade min i sprayflaska och sprayade på ett lager.




När Primern har torkat, måla ett lager med svart ( acryl ) färg och låt torka.

När svarta färgen har torkat, gnid in burken med ljus. Detta kommer att hjälpa dej få den " slitna " effekten.




Efter detta så målar du burken med vit ( acryl ) färg. Låt torka väl.
Ta fram slippapper ( 180 ) och börja gnugga försiktigt bort av den vita färgen så du får fram av den svarta färgen. Sluta först när du är nöjd ;).

Här efter följer ett tips för er som ej har Art Medium i användning hur ni kan lägga dit texten.

Printa ut den text du vill ha.






Klipp ut nära kanterna.
Blöt texten i vattenbad.



Lägg texten där du vill ha den och tryck bort överlopps vatten.

Till sist sprayar du lack över hela burken.

Det var väl inte så svårt eller......?

Har du Art Medium så kom ihåg att printa texten spegelvänd ;).

Nu vill jag önska er alla som tittar in en riktigt skön början på den nya veckan.

Må så gott.






2 kommentarer:

  1. Hej meen va häftigt gjort .. Så fint de blev .. Har du Instagram ?? Kram sussie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Sussie :)
      Har inte fått igång mitt Instagram-konto ännu :(. Men kanske snart fåt jag mej tagen i nacken och fixat det ;).

      Radera