tisdag 26 november 2013

Längtar efter snö

Ja nu säger jag så. Vänta bara när himlen öser ner snö och jag skall skotta bort allt ;).
Lite snö skulle vi kunna få så marken blev vit. Man skulle få julkänsla. Jag behöver inte metervis med snö......





Maileg tomnteflickan sitter i vardagsrummet och tittar efter snälla barn.




Satte denna adventsljusstake på matbordet i köket.

 


Nummerskyltarna knöt jag fast med jutesnöre.
Tänka sig att på inkommande söndagen är det redan 1:a Advent!!
Har ni allt klart inför julen? I år behöver jag inte stressa över maten på julaftonen för vi åker ut till min mor.




Det övriga vi skall äta under helgen, handlar jag i god tid för jag hatar att gå till butiken dagarna innan jul.


Nu skall jag laga färdigt de sista julkorten.

Tack alla goa för era kommentarer :)




4 kommentarer:

  1. Vilken charmig liten tomteflicka :) Och stort gilla på den vackra lyktan också, en sådan står högt upp på min önskelista! Fin adventsljusstake också, jag har också börjat pynta, känns skönt att slippa stressen nästa helg då jag även ska pynta åt min far på äldreboendet :)

    Stooor kraaaam aka

    SvaraRadera
  2. Ja jeg venter også veldig på snøen, men det ser dårlig ut desverre :(
    Men vi får gjøre det så koselig vi kan uten snø :)

    SvaraRadera
  3. Hallo Erica! Jeg venter også på snø, her har vi hatt minus 10 i en del dager og det er litt frost på trærne. Kanskje det kommer litt her på fredag:) Så koselig julepynt du har tatt frem...det ble veldig fint med de små skiltene på adventstaken! Jeg skal pynte til helgen både ute og inne og da ville det passet perfekt om det kom sne:)
    Ha en fortsatt fin uke og kos deg!
    Klem fra Jorunn

    SvaraRadera
  4. Snön skulle verkligen göra det lite jusare.
    Adventsljusen är fixade i dag, och i morgon skall jag städa och sätta julgardinerna upp och plocka fram lite tomtar, hjärtan, änglar, stjärnor och ljusstakar.
    Detta är den bästa tiden nu före julen, när man får pynta och fixa.
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera