söndag 18 november 2012

Glasburkar

Halloj min vänner!
Hoppas ni alla haft en bra helg?!
Gissa vad jag har gjort?! Rotat i min mammas källare :)
Och kan ni gissa vad jag fyndat?! Rex burkar i mängder!!! Tyvärr kunde jag inte ta hem alla för vi skulle ju ha hunden med hem ;)


Storlekar 1/4 l , 3/4l , 0,5 l och 1 l.


På locken står det  Orginal Rex, Iittala, Iittala 1881, Kumela, Wiialan lasitehdas, Viialan lasitehdas, Wiiala Glasbruk, Wiiala A- En krona- B bla.


Gubben tittade på mej som om jag inte hade alla cornflakes i paketet ;) när jag bar in dem i bilen (hihii)

Råkade ut för en otäck upplevelse före midnatt igår. Skulle ut med hunden, hade gått ca 20 meter. Ute såg jag en bil parkerad på fel sida av vägen och några fyllisar som kom vinglande.
Plötsligt dyker det upp en DOBERMANN från intet springande emot mej och hunden. Kärringen (jag) vänder om i hopp om att jag skulle hinna hem (var ju bara 20 meter) Noup. Dobermannen attackerar min hund, ägaren av dobermannen dycker upp, jag skriker som en brandsiren åt henne, hon fattar inget ( fast jag slog över till finska ) Fick min dund fri, förde in honom . jag tillbaka ut och kolla läge vad det var för juveler, dobermannen springer omkring fortfarande. Adrenalinet pumpade så, så jag trampade mot dobermannen. Då kommer ägaren men hon får inte hunden lockad till sig !!??! Wha´t!! Jag lockade hunden till mej ovh förde den till ägaren. Munnen gick så på mej att jag tror jag inte sa sååå många vackra ord till henne.
Synd att jag lämnade brillorna inne för denna dam satt sig bakom ratten och hon var INTE nykter!!! Fick inte registernummret på bilen :( Skulle ha ringt jobbet och anmält henne för rattfylla.
När jag äntligen får ut hunden, träffar jag en fd.granne som kom hem från obbet. Berättade åt henne vad vi råkat ut för, så kommer samma bil körande och tyvärr så reagerar vi för långsamt för att få upp reg.nummret :( .
Gissa vem som INTE fick sömn förra natten. Och tur så fick inte vår hund några sår.

Önskar er alla en fin ny vecka.

Go natt gott folk.


3 kommentarer:

  1. Usch, de måste ha varit obehagligt, kan bara föreställa vad man själv skulle ha gjort i liknande situation.
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  2. Vilken aarreaitta din mamma har :)

    Fy fanken vilken situation!!
    Och där ser man igen när man skall försvara sina egna så går man mot en oskolad dobermann t.o.m... Tur att det sluta väl och synd att ni inte fick nummern.

    Ha en bra måndag
    Monica

    SvaraRadera