lördag 9 mars 2013

Solen skiner och det är köldgrader. Hela -17 visar mätaren.
Min sutkade tumme.... den värker så in i det gröna. Har inte virkat på mattan nu på över en dag, för trots att jag kom på ett sätt att virka utan att använda tummen till nåt, så tycks den har fått stryk av det :(.
Men jag har ingen brådska med den inte.


Hade mitt busfrö till barnbarn på besök igår. Puuust... säger jag bara. Wille och lilleman är nästan jämngamla. Lilleman tar illa upp av precis ALLT. Han är himla känslig. Nå vad gör då Wille?! Han jäklas med den äldre som kommer gråtande till mamma. Så här håller de på. Men ändå vill de träffa och leka med varandra


Tog inte många röda sekunder så hade dessa två Tasmanian Devils fått lillemans rum och se ut som efter ett bombnedslag!!


De suger ut all energi ur mamma/mommo. Men nog är de goa för det, mina små energiska gossar.


Fasar redan över nästa lördag då lilleman har sitt barnkalas.Huset kommer att vara fyllt av 3-4 åringar, flickor och pojkar. Så det kommer att bli skönt att åka på kryssning till Stockholm ( en dag i land ) på måndagen efter två dagar kalasas. Skickar sambon till bollhavet med gossen ombord på färjan och ligger själv som en padda i sängen ;). Alltid kan man ju planera....

Ni skall ha det så bra alla och njut av den soliga vårdagen.






1 kommentar:

  1. Så roligt med nästan samma ålder på barnen,visste inte att du var mormor:) Ta det nu lugn och låt din stukade tumme vila.Ha de gott..kramiz

    SvaraRadera