söndag 6 maj 2012

Snöre av jute

Tittar hastigt in och säger Hello och visar vad jag nu igen håller på med.

Har länge suttit och tittat på rullen med snöre av jute och funderat vad jag skulle kunna fixa av det.

Hahaa....jag började virka. Jep, ni läste nog rätt, började virka.
Tror det skulle löpa lite bättre om man hade rätta redskap. Äger jämt två (2) virknålar. Stl. 2 1/2 och 8.
Virkar med 2 1/2





Några minder vackra ord har det i misstag kommit ur min mun ;) då jag kämpar på med den jäkla virknålen.

Trevligt att ni orkar titta in :)

Imoron så avslöjar jag vinnaren i Utlottningen :D

Ha en fin söndagkväll


10 kommentarer:

  1. Jäklar vad du är finurlig, fniss...fint blir det oxå! Det där blir att ta efter, du vet jag kan många fina ord jag med, haha!

    Ha det gott & kramen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken tur att jag inte är ensam om att kunna många fina ord ;)
      Nu har jag mina stackars fingrar helt söndriga, för det är inte lätt att virka av jute inte
      Kram

      Radera
  2. Kjempefint blir det! :) Og helt forståelig at det kommer noen mindre fine ord da man driver med sånt ;)

    Tusen takk for så koselig hilsen hos meg :)
    Ha en fin dag videre, vennen, og ei spennende ny uke :)
    Klem og kos Lisa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackis Lisa :D
      Jaa många många fina ord som jag inte borde säga när lilleman är närvarande.

      Radera
  3. Så fint det blir...och vilket tålamod du har. Har det varit jag så hade jag gett upp för länge sedan:)

    KRAM Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tålamod...det har jag kanske nog, i vissa fall :) Ibalnd ;)

      Radera
  4. Haha, ja du ser du lär dig...kniven är bra!

    Kram igen!

    SvaraRadera
  5. Det blir fint :) Jag har en gång virkat en avlång rundell av jutesnöre, som jag sedan sytt på en tvättlapp. Blir bra massagevante :))
    Ha en fin ny vecka!
    kram Tini

    SvaraRadera
  6. Beautiful crocheted jute holder. I love the vintage feel of jute.
    have a great new week
    rita

    SvaraRadera