måndag 29 april 2013

Hej mina vänner!

Så har vi en ny vecka igen. Denna vecka så går vi in i maj månad. Sommaren närmar sej med stormsteg :).

Firade igår vår 16 åring som blev 17 idag. Han ville inte ha nåt stort kalas, så han bjöd bara sin farmor, far med sambo och lille bror samt en kompis med hennes mor.

I morron skall jag IGEN till läkare med min stackars lilla Skier´s thumb (engl.) Skidåkare tumme ( sve). ( Rupture and displacement of the ulnar collateral ligament of the metacarpophalangeal joint of the thumb ). 




Hoppas att de nu äntligen gör nåt så att jag kan börja använda den ordentligt. Som en del av er redan vet så har jag sökt in till skola för att skola om mej. Jag har ansökt om studieplats för att studera till textilartesan. Nu på fredag har jag inträdesprov. Jag borde kunna teckna och göra praktiska övningar. Så får se hur det går när man har svårt för att hålla pennan i handen.

Nu ser jag att regnet öser ner riktigt ordentligt här i södra Finland. Vi har haft en jätte blåsig dag hela dagen. Håret har jag fått ha fast i ponnysvans så inte det flyger iväg ;).
De har inte låvat nåt fint väder till Valborg men efter det skulle vi få " sommar".

Nu skall jag slänga lilleman i duschen och laga honom klar för sängen.

Ni skall ha det så bra mina vänner.

Tusen tack för era kommentarer :).

Alltid lika trevligt att läsa dem.



Skön början på den nya veckan!





3 kommentarer:

  1. Hoppas att din tum frisknar så du kan fixa och sy.
    Inte något trevligt väder här började regna för en stund sedan.
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  2. Hei :)

    Så fine bilder , flotte farger!
    Lykke til på fredag :)

    Ønsker deg en herlig uke med gode dager! Klem

    SvaraRadera
  3. Här är det blåsigt idag ..men det är ju Valborg och då brukar vi sällan ha nåt bra väder.
    ha det bra och lycka till med tummen
    kram Rosa

    SvaraRadera