lördag 27 april 2013

Sköööna helg.

Äntligen helg. Ingen brådska. Bara lata sig.
Igår då jag var ensam hemma på dagen när lilleman på dagis, den äldre på Riksdagshuset och sambon på jobb, så målade jag lite :). IGEN! Fniss....

Har byggt hyllor till köket som jag skruvade upp på väggen där jag tidigare hade tallrikshyllan.


Skruvade fast en knopbräda så jag får kökshandduken och hänga.


Efter att jag målat hyllan så tog jag en tripp till grannen, Emmaus loppis, och fyndade en brödlåda som var träfärgad.


Hade sett på nätet en brödlåda som målats vit med texten Bread. Ville försöka göra en liknande.


Jag kan berätta att det inte var lätt att med frihand få dit texten nu när jag har min tumme " urspel".


Men jag klarade det. Blev inte så fint men det duger åt mej.

Undrar vad sambon säger när han kommer hem?! Han får skylla sej själv som lämnar mej ensam hemma i två dygn ;). Hihii.... Han blir varje gång lika överraskad när han kommer hem, för jag brukar ändra och flytta på saker när han är på jobb.

Tror det blir en tripp till Emmaus idag också.

Önskar er alla en fin helg.
Ta väl hand om er.







6 kommentarer:

  1. Sidu vad produktiv du var under dessa två dygn. Lådan blev ju hur snygg som helst. Hyllan likaså. Har själv nollinspiration men hoppas på lite flyt nu i helgen. Visst kommer du på bloggträffen i maj?

    SvaraRadera
  2. Så fint du fixat i köket! Jag tycker att brödlådan och texten blev helt superfina, trodde att du använt dig av en dekal :)
    Ha en skön helg!
    kram Tini

    SvaraRadera
  3. Fin brödlåda...och på fri hand...
    Duktig är du minsann,
    jag är heeeelt ensam hela dagen men så förbaskat förkyld så jag bara går och drar duntäcket efter mej...

    Ha det bra
    Monica

    SvaraRadera
  4. Den är ju superfin! Texten skall inte vara för perfekt om du frågar mig..skall vara lite vintagestil..och handmålat skall se handmålat ut!!

    Hoppas du också har njutit av värmen idag!! Kram Sanne

    SvaraRadera
  5. WOW! På fri hand!! Supersnyggt ju! :)
    Hyllan blev oxå jättefin! Duktig flicka! :0)

    Ha en fin helg
    Kram Tina

    SvaraRadera
  6. Jätte söt å fin hylla tjejen!!!!
    Duktig du är!
    Tack för dina Värmande ord inne hos mig!
    Ha en fin söndag, Kram Elle

    SvaraRadera