torsdag 31 oktober 2013

Sista october

Julen närmar sig mina vänner. Sakta men säkert rusar den ifatt oss ;). VI hinner inte med och snart har vi julstress ;).
Jag har redan pysslat lite juliga grejer.



Vimpel med texten God Jul och en helvit vimpel




Små bollar av yllegarn.




Vad är det för juligt med dem?! Jag tänker använda dem som julgransbollar eller hänga dem i olika höjder i fönstret eller så lägger jag LED ljus in i dem :)



Hur gör du dessa?
Blås upp ballongerna i den sotlek du önskar, Gnid in ballongerna med vaselin el.dyl så inte garnet/snöret fastnar i ballongen.
Blanda ihop vatten och erikeeper ( vit hobbylim ) Lägg snöret/garnet i blöt i vatten/erikeeperblandningen, börja snurra garnet/bandet runt ballongen.
Häng dem och torka åtm. över natten.
Spräck hål på ballongerna och pilla ut dem.
Lätt som en plätt ;)



Till dessa ljusstakar återanvände jag gamla sängben. Fniss..... lat som jag är och orkar ej såga ;)


Pajformerna fastskruvade.



Gammal planka fått färg och text.




Tack för att ni tittar in. Och nya läsarna önskar jag hjärtligt välkomna.

Önskar er alla en fin sista ocktober och en fin början på den nya månaden november.

Må så gott



5 kommentarer:

  1. Tack för pysselinspirationen! Superfina bollar! Var gärna med i min utmaning/ utlottning! Trevlig helg! Anna

    SvaraRadera
  2. Så roligt att jag hittade hit till din blogg :) Själv julpysslar jag också för fullt, bäst att passa på medan det finns tid ;) Ha en toppen helg! :)

    SvaraRadera
  3. Så fina och enkla julggrejor du har gjort
    ha en trevlig helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  4. Sängbens ljusstakarna gillar jag, tack för tipset igen! Har nämligen i skåpet 4 sängben som skulle kunna bli ljusstakar.
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  5. Hej på dig i höst rugget!

    Vad fin vimpel du gjort! Får jag fråga varifrån du köpt stämplarna, de ser ut att vara i en bra storlek!

    SvaraRadera