lördag 2 februari 2013

Lite påskägg

Tänka sig att vi redan är inne i februari!
Snart är våren här. Härligt!
Jag har pysslat lite påskägg.Joo redan.
Använde helt vanliga påskägg som jag sedan målade med vanlig målfärg, vit. Och prövade överföra text på dem. Och jag lyckades.
Printade på helt vanligt kopieringspapper. Spegelvänd bild. Penslade över lite Art Mediun och tryckte fast på ägget. När Art Mediun hade torkat, gned jag försiktigt bort pappret med en fuktig trasa.
Runt ägget limmade jag fast spets.




Önskar er alla som tittar in en fin lördag.
Ha det så bra.









8 kommentarer:

  1. Hej vännen! Underbart vackert påskägg! Jag har själv använt mig av överföringsteknik, det är ju så roligt. En liten fråga: Var det inte svårt att få pappret slätt på det välvda ägget med tanke på att kopieringspapper är ganska så tjockt?

    Ha en härlig lördag!

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Tackar tackar :)
    Ja det var otroligt svårt att få pappret slätt. Mittpapper blev tyvärr skrynkligt men otroligt nog så märks det inte på det slutresultatet!!! Kopieringspappret är rätt tjockt men då man penslar Art Medium på så verkar det som om pappret skulle bli "böjligare" och lättare att "forma"

    SvaraRadera
  3. Äggen blev jättefina :)
    God fortsättning på helgen!
    kram Tini

    SvaraRadera
  4. Å, så fint det påskeegget ble.

    Ha en finfin kveld

    Klem

    SvaraRadera
  5. Påskägget blev fint.
    Trevlig lördag!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  6. Så fint påskägg....
    ha det bra
    kram Rosa

    SvaraRadera
  7. Hej Erica. Jag har faktiskt inte börjat tänka på påsken, förränn nu ;) Ett bra tips med att pynta godisäggen!! Vilket fint och charmigt kök du har ;) Ha en bra vecka
    /mia

    SvaraRadera