tisdag 11 oktober 2011

11:e otober 2011

Vaknade till en rätt så varm höstdag.  Casper och jag for ut på förmiddagen för att leka på gården en stund.
Jag har suttit och planerat saker & ting i min "lilla bok" där jag brukar skriva ner saker jag skall fixa,köpa eller göra.
Min senaste idé är att sy varsin julstrumpa åt gossarna av vitt tyg (i mina texter kommer fram ofta färgen VIT)
sy en spetskant runt samt brodera pojkarnas initialer på dem.  Min plan är (OBS!plan) att inhandla 2x24 små julklappa att dagligen lägga i sockan. Vet inte vad gossarna tycker om den idén men jag gillar den. För övrigt så har jag på min lista saker jag måste inhandla inför allt pyssel. Bl.a  vit sprayfärg, har en krans till min väninna som jag gjort av björkris och sen skall målas vit samt kottar jag skall spraya, ljuslingor, snöre mm. Jag är inte så energisk som många ofta tror, jag pysslar mest då jag har lilla gossen på dagis och jag har det tråkigt, och att jag är i form d.v.s ingen värk som hindrar mej från att pyssla. Man tar det sakta men säkert.







Denna lampskärm har jag sytt av ett mycket gammalt lakan
  




Så massor med idéer det kan man lätt säga att jag har i mitt huvud.  Hur jag skall få de förverkligade så förblir att se.  Delar nog med er i denna blogg de färdiga produkterna.
Har ännu på hälften våran köksö som jag med hjälp av min sambo håller på att snickra ihop. Vi har den nog redan i bruk men den är inte 100% färdig än.


Sydde överdag till en helt vanlig IKEA lampa

En hissgardin. Även den av ett urgammalt lakan med handvirkad spets.

En till lampskärm
Kram Erica 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar