torsdag 6 oktober 2011

En regnig dag

Igår åkte vi till landet för att plocka lite mossa. Har massor med idéer som jag skall försöka förverkliga. Täkte fixa olika pynt samt arrangemang med mossan.
Idag har vi en ganska så ruskig october dag. Tur så har vi en halvglasad terass som jag kan sitta och fixa mina pynt. Får se hur jag får idéerna förverkligade. Det kan bli en aningen svårt med Casper med mej. Men vi skall åtmintone försöka.
Har surfat på nätet för att få mera inspiration och idéer. Har sugit i mej en hel del....Kan inte vänta att snön faller ner och man börjar få Jul känslan när man ser allt det vita.
Har tillsammans med min sambo byggt ihop ett hjälpbord på hjul. Vi har ett extremt litet kök här som vi bor.Har alltid saknat bordsyta. Nu fixade vi lite mera av den sorten.
Så´na här höstdagar är ypperliga för pyssel. Har haft extra mycket tid nu eftersom jag är sjukskriven tillsvidare. För att inte bli helt galen av att bara gå hemma,försöker jag hitta på olika saker att pyssla.
Får se vad allt jag får ihop denna höst och vinter.
Det har verkligen varit ett riktigt höstväder,blåst och regnat hela dagen.Nu låter det som om vinden skulle bli starkare.
Har pysslat idag ett hjärta av mossa och hönsnät som jag satt i arrangemanget med en calluna och mossa. Enkelt dock rätt vackert.


Kram Erica 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar