torsdag 13 oktober 2011

13:e october

Började dagen med att gå ut och gå 7 på morgonen. Gör jag inte det så får jag en otrolig värk i kroppen och ryggen. Känner mej ibland som en gammal tant,styv och stel.
Casper och jag skall fara ut på gården och pyssla,som vi brukar göra alla dagar han är ledig från dagis. Han är på dagis 3 gånger i veckan. Nästa vecka har han höstlov. Jag skall på rehabilitering en vecka. Det skall bli skönt. Behöver ej laga mat,diska,städa ej heller bädda sängen om jag inte vill. Tidiga väckningar och massor med program hela dagarna. Jobbigt är det men samtidigt är det skönt.
 Börjat planera Halloween-party åt Casper. Bjuder in några barn. Det är otroligt länge sedan jag ordnat ett sådant party. Det var långt före Halloween partyn blev poppis i Finland. Surfade på nätet och tog idéer och recept från Amerikanska sidor. Achilles Halloween-party var poppis. Hade bjudit in så gott som alla barn i hans ålder som bodde på samma gård. Jobbigt att ställa till fester, men å så roligt att se barnen ha roligt.


Här är min yngsta son Casper 

Krattade ute på gården med Casper. Lite dålig dag för sådant för det var rätt så blåsigt där ute. Men det var lilla gossen som ville kratta och föra bort de krattade löven.
   Köksön..... jaa den väntar att bli färdig. Den är en jätte liten en men jag har inte så rymligt kök, så vi skulle ha kunnat bygga en större. Idealiskt skulle ha varit att göra en ö av köksskåp som man lagt panel i runt. Min är bara 40 cm djup och 90 cm lång. Med en hylla under. På bordet har vi lagt kakel. Panel har vi slagit runt den. Den skall målas vit. Och nu har jag kommit på att jag syr ett draperi till den. Draperiet, jaa den syr jag av lakanstyg i vitt med handvirkad spets. Låter kanske som om jag har allt gjort av lakanstyg/gamla lakan och handvirkad spets. Min mor gav åt mej massor med lakan som min mormor och min pappas mormor använt. Inte ett dugg slitna fast de är gamla. Så fick jag en påse med spets som min mormor virkat. Jag har ganska så nyligen blivit facinerad av den ljusa lantliga inredningsstilen. Så sakta men säkert förvandlar jag mitt hem till en ljus dröm. Visst är det jobbigt med den vita inredningen och en 2,5 årig rätt livlig gosse och en hund. Men vill jag ha den stilen så får jag tvätta och putsa. Det gör inget,för jag älskar den stilen.


Den hyllan har varit brun....nu är den vit



Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar