lördag 15 oktober 2011

En helt vanlig lördag

Idag har vi inte gjort så mycket. Var dock på morgonen körande till Salo och handla samt tittade i leksaksäffären. Fick med mej från BR-leksaker lite tillbehör till den palnerade Halloween-festen. Serpentiner med Halloween text, vimplar och ballonger. Allt för läskiga saker kan man inte handla eller göra, när det är Caspers party och gästerna små gossar.
 Tänkte bjuda på pumpa-kaka, gjord av helt vanlig fylldkaka som jag bygger upp och formar som en pumpa. Täcker den med orange sugarpaste som jag målar med karamellfärg så att den blir och se ut som en pumpa. Kakan skall också få ögon och mun. Så blir det små dödskallar gjorda på chokladbakelse recept. Några spökmaränger med chokladögon samt spindelmuffins. Får se om jag kommer på nå´t mera??!!
Idag är det dock meningen att jag skall städa upp för Caspers farmor och farfar kommer imorgon. De skall vara hemma hos oss och ta hand om Casper då jag är på rehabilitering 1 vecka och Caspers pappa är på jobb. Men att få lägenheten städad med Caspers hjälp....det är inte alltid så lätt. Gossen är en aningen trött för han har ej sovit på dagen. Kvällen kommer att bli LÅNG med honom. Allt för tidigt kan jag ej lägga honom för då kan det gå så att han vaknar just då jag skall gå och lägga mej. Det brukar bli mycket skrik och pirr innan det är dags att lägga sej,om herrn ej sovit på dagen.
Ett hjärta gjort av mossa och hönsnät



Vi har varit nu på e.m ute på gården och lekt med lastbilar,brandbilar samt krattat. Jag har sytt färdigt ett draperi som jag har tänkt hänga upp på ena sidan i vår "köksö" som egentligen är hjälpbord på hjul. Nu blir jag tvungen inhandla eller trolla fram en gardinsstång eftersom tyget jag sydde draperiet av är så tungt att en vajer klarar ej av dess tyngd.

Lilla Casper



Kram Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar