måndag 24 oktober 2011

Hemma igen

Är tillbaka från min rehabilitering. Det var en skön men tung vecka. Skön på så vis att jag behövde ej laga mat,städa,diska mm. Och tungt därför att vi jobbade en hel del med olika redskap för att förstärka musklerna.
 Under min vecka i Sjundeå fick jag ett meddelande att min 15 årige son besökt hälsovårdscentralen. Han hade åter igen svullit upp i ansiktet. Detta har hänt 1 gång tidigare, och då var mamma också borta (på resa).
Man börjar ju misstänka att sonen har sådan mammalängtan att han sväller upp på vänstra sidan i ansiktet ; )


Min vita Ikea soffa
 Nu är vardagen här igen..... Tittar runt mej här hemma och hittar en massa saker jag borde ta itu med. Men min energi tror jag att blev kvar på Sjundeåbad!?

Ett litet hjärta



 Söker hem barnen kl.14. Den en a från skolan och den andra från dagiset. Efter det skall vi med bilen på service. Igen!! Får snart nippor med våran bil.
   Har surfat på nätet under helgen och plockat lite
recept till Halloween partyt. Slutet av veckan blir det för mej att börja baka och pyssla. Hittade en låda med Halloween pynt som jag pysslat ihop 10 år sedan,skelett, spindlar och andra hemska saker ; ) . Inbjudningarna far iväg idag. Skickar dem på facebook eftersom jag inte hade tid och möjlighet förra veckan att skicka per post några inbjudan.


Min mjölkkanna 

Nej nu måste jag ta mej själv i kragen och börja röja undan innan jag skall åka iväg efter barnen.

  Nu har bilen varit på service och vi återvänt hem. Nu skall jag ta itu med en hissgardin. Måste kolla bara måtten på fönstret innan jag börjar sy. Designat den har jag redan. Säkert inte så svårt att gissa att jag syr den av gammalt lakanstyg och handvirkad (gammal) spets. Denna gång blir gardinen ej till mej.
  Drömmer om en ny lampa till vardagsrummet.....Har hittat en på nätet.inte var den dyr heller,under 70e. Min sambo får nippor om jag beställer en,för vi har sååååå högt till taket och det är han stackarn som får äran att i sådana fall byta lampa. Men jag kommer en vacker dag att beställa den åt mej. Fixar lampan i taket själv...bara jag får en stäge på 3 meter :D .
Nej nu måste jag börja sy gardinen så den blir klar nå´n dag.
Ha det så bra ni alla




Kram Erica


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar