tisdag 15 november 2011

Muffins

 Lilleman ville att mamma skulle baka muffins. Gjorde några mini muffins på morotskaksrecept.




Nu är lilleman nöjd.
Receptet jag gjorde muffinsarna på är följande:
* 2 ägg
* 50 gr smör
* 2 dl socker
* 2 dl vetemjöl
* 3 dl rivna morötter
* 1 tsk kanel
* 1 tsk bakpulver
* 1 tsk bikarbonat
* 1 tsk vanillinsocker

How to do them:
* blanda de torra ingredienserna
* vispa smör och socker
* blanda i äggen
* blanda i sedan de torra ingredienserna
* och sist men inte minst blanda i rivna morötterna

ca.175 grader 25-30min (kortare tid då jag har minimuffinsrna i ugnen,då räcker ca.15min)

Vill du lägga smörkräm på så är receptet följande:
* 75gr smör/margarin
* 3 dl florsocker
* 100 gr philadelphia ost
* 1,5 tsk vanillinsocker
* 1 msk pressad limesaft

 Efter att vi bakat färdigt tände vi igen lite ljus och har det mysigt.









Oh nej, hunden tog och kastade upp på min VITA matta i vardagsrummet!! Why, oh why
väljer de ALLTID mattorna de skall kasta upp på?!!! Tacka vet jag Vanish oxiaction och bykmaskin.

Ni skall ha det så gott alla                                                                              


Kram Erica


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar