fredag 18 november 2011

I väntan på Julen


Hela gårdagen gick till mitt läkarbesök i Helsingfors och en titt in via IKEA i Esbo på hemvägen.
Tror jag skulle ha kommit hem med myyyycket mera om jag varit ensam. Utan min sambo och lilleman. Underligt hur karlar inte orkar gå omkring och titta och undersöka utbudet i butiken. Visst finns det av den sorten också, men min sambo hör inte till dem. Kom inte hem med såååå mycket. mest ljus och annat smått och gott. Jaa och en ny golvlampa till vardagsrummet.
 Idag sitter jag ensam hemma igen på förmiddagen. Har lilleman på dagis. Gubben for på jobb och kommer hem först imorgon och storebror är på PRAO sista dagen. Det är sååååå tysst och lugnt i huset. Nu har jag tid
 att reda upp, vilket är en vardaglig sak för mej som har en "Tasmanian Devil" under samma tak som jag. Han hinner med mera än mycket på en kort tid. Igår kväll bestlöt han tömma ALLA sina leksakslådor på golvet i sitt rum och i sängen ! ! Själv satt han sig nöjd i lådan ,där alla hans mjukisdjur normalt är, och såg på Brandman Sam . Så ibland är det skönt att han kommer bort bland andra barn för att få utbrått för sin extrema energi ;) .



 Min sambo fixade min en gammal lampa vars ursprung jag inte vet. Han böt elledning och kontakt så nu har den fått flytta in i huset och tagit sin plats på TV-skåpet. Ni vet ej heller hur jag fick jobba för mitt TV-skåp. Började söka efter ett för 2 år sedan. Kollade alla säljes annonser. Till sista efter 1/2 års sökande råkade jag komma på en annons på nätet där en dam sålde sitt IKEA Markör TV-skåp för att hennes man köpt för STOR TV. En bra investering tycker jag att den är. Nu behöver jag inte se den fula TV:n hela tiden :D. Den var mörkbrun ursprungligen. Så denna kvinna kämpade med att slipa och måla och slipa och måla, tills jag var nöjd med resultatet


Så blev mitt fönster efter att jag böt till JUL pynt. Duger åt mej :D

Ha en bra dag

Kram Erica



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar