tisdag 15 november 2011

Hjärtan på tråd

 En av mina absolut favorit grönväxter är hjärtan på tråd. Lätt skötta är de med.







Har haft fullt upp här hemma med alla sysslor jag vill ha gjorda innan lillajul. No största delen är redan gjorda.     Idag skall vi med lilleman söka fram julpynten från källaren. Jag kommer ej ihåg vad allt jag köpt till förra julen. Böt färg från rött till vitt och silver. Visst har jag en aning rött också.
 Torsdag skall jag igen in till Helsingfors för ett läkarbesök. Då får jag svaren på mitt kontrast datortomografi. I finland är inte fibromyalgi godkänd som en sjukdom. Hoppas att den blir snart godkänd. Lider nämligen av ryggproblem. Förtvinad disk, en liten prolaps och en hel massa annat i ryggen. (överrörlighet mm.)
Mina "problem" i ryggen är ej såååå stora att ortopeden vill sätta kniven på den. Enligt honom kan han göra mera skada än nytta. Är nu flyttad över till neurolog som har beslutat att han skall hitta nå´t annat fel på mej. Ms, sarkoidos, reumatismen etc etc. Men prover som tagits stöder ej hans teori. Därför har de gjort kontrast CT på mej för att kolla att dej ej finns en cancerväxt inkapslad någonstans som orsakar mina grymma smärtor. Jag personligen tror INTE på hans teori. Men vi får ju höra svaren som sagt på torsdagen.
 Efter läkar besöket blir det IKEA!! Kan ej vänta att få traska omkring bland alla saker :D . Får se vad allt jag kommer hem med.


 Min senaste torgvante som jag fått klar. Nu skall jag söka fram mina pärlor och sy fast in i den virkade rosen.
  Nu  skall jag ta och sätta i ordning min BLOGG hörna. Efter det skall jag ta en kopp kaffe och Lantliv tidningen jag kom hem med från butiken. Kasta mej i min fåtölj och njuta av alla bilder och recept. Vem vet, kanske får jag några idéer ??!!

Ha det bra mina vänner

Kram Erica



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar