onsdag 9 november 2011

Virknål och garn

Hej igen!
 Idag tog jag  fram virknålen och lite restgarn. kollade på nätet hur man virkar mormorsrutor.
 Hmm....slutligen fick jag ihop några. För att vara första gången som jag virkar nå´t sedan lågstadiet så tycker jag (ler) att jag lyckades så där.









Nu får jag lov att lägga virknålen åt sidan en stund, så jag får någonting gjort här hemma också ; ).

 Lilleman kom hem från dagis idag med en "hemlis" åt pappa. Vi firar farsdag här i Finland på söndagen. Vi gömde "hemlisen" så pappa inte ser den imorgon när han kommer hem från jobbet.

 Nu är det meningen att jag skall ta itu med mina köksskåp. Brukar nämligen gå igenom alla skåp före Julen. Vet inte värför. Tror det ligger i hem ifrån då jag var liten. Min mamma och farmor kommer jag ihåg brukade städa skåpen före Jul. När jag har det gjort så skall jag ta itu med mina golv. Dem skall jag vaxa. Det får bli en sådan dag då jag har lilleman på dagis och hunden på "semester från lilleman" på landet.
  Har ni några "måste göras" före Julen?! Eller är det bara lilla jag??!


Ha en skön dag alla ni som läser min blogg


Kram Erica



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar