torsdag 26 januari 2012

Vilken morgon

Puust får jag säga.
Min morgon började inte värst bra. Låg vaken ännu 4 tiden, klockan väckte 6. pojkarna upp,morgonbestyr....äldre till skolan, den yngre med i bilen mot Lojo. Startade 8 för jag hade tid till 9.Hade kört ca 1 km då telefonen ringde, arbetsplasthälsovården, jag svarar- en röst säger att läkaren undrar om du kan ändra din tid och komma kl.11?! ¤%###&%!!#?. Visst kan jag det.  Nååååå när jag äntligen kommer till Lojo ser det mystiskt tomt ut i byggnaden,gården nog plogad,inga bilar....hmmmm. Hittade en lapp att de flyttat.Nice. Ingen medd. mej. in i bilen mot nya destinationen samt söka parkeringsplats. Utan känsel i bena pojken under armen "rusar" jag fram över Lojos gator. NU har jag äntligen detta läkarbesök undan. Fick remiss till fysioterapi och lämnade ett A-intyg till arbetsgivaren. Jag är tillsvidare sjuksriven men min arbetsgivare behöver ett intyg med nå´n datum.








Kilade in via butiken på hemvägen och köpte mej en liten blomma. nu mår jag bättre ;)

Ha en bra fortsättning på torsdagen. Snart är det helg. Ledigt för vissa jobb för andra.

Kram Erica

5 kommentarer:

  1. Hei!
    For en stressende dag!! Ikke gøy i det hele tatt.
    Fin Primulablomst, jeg kjøpte 2 rosa på vei hjem fra jobb for en stund siden! Gir vårstemning!!

    God bedring!! Og ha en fin torsdagskveld:-))
    Klem

    SvaraRadera
  2. Tack vännen
    Visst ger det en fin vårstämning. Nu längtar jag till våren när vi just fått vintern hit till Finland ;)
    Ha det gott

    SvaraRadera
  3. Tur att så små saker som blommor ibland kan förgylla en annars trist dag ;)

    SvaraRadera
  4. Ser du, blommor kan göra under!

    SvaraRadera